dinsdag 18 juni 2013

Coolste babydekentje

Wil je het aller-aller-aller-coolste babydekentje maken? Dit is em!

Afmetingen:
Vierkant 60x60 cm

Nodig:
Haaknaald 4
Grijze, gele (fluor) en lichtgrijze wol

Vertaaltabel haaktermen usa-nl: 
ch = losse
DC = stokje
HDC = half stokje
SC = vaste
SS = halve vaste

Patroon:
Ch 100 + 1
1-70. SC, DC, DC, SC, DC, DC, SC, etc (eindig met DC) (in achterste lus voor ribbeleffect) : 100

Rand (edge):
Geel: 
Haak schelpjes langs de rand: SC, skip 1, 5 DC in 1, skip 1, SC, etc
Hoeken: schelp van 7 DC in 1
Lichtgrijs: 
SC in iedere ch, op middelste DC van het schelpje: ch 4, SC in dezelfde DC, SC in iedere ch, etc.

2 opmerkingen:

  1. Hoi! Ik ben net begonnen met haken en snap dus nog niet alles. Ik zie dat je post al van een tijd geleden is dus hoop dat je dit leest. Wat bedoel je met 1-70? En aan het einde staat :100. Wat bedoel je daar precies mee? Groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Laura, 1-70 betekend rij 1 tot en met 70, hihi.. En met : 100 bedoel ik dat er 100 steken per rij zijn. Dus het komt er heel simpel op neer dat je 70 keer een rij van 100 steken haakt.. Veel succes! Dit was ook een van mijn eerste haakprojectjes en ik heb heel veel plezier van dit dekentje (vooral even in de maxicosi of wagen)! Groetjes Simone

    BeantwoordenVerwijderen